Periodiek Computer Onderhoud
In veel huishoudens heeft bijna iedereen een computer (een pc, laptop of tablet). Hier worden veel (gratis) programma’s op gezet en soms vanaf gehaald, waardoor in de loop van de tijd er steeds meer ’rommel’ op de schijf achterblijft. Ook mechanisch loopt de computer vol met stof die wordt aangetrokken door zijn interne koeling. Gevolg: een trage (door de ‘rommel’) en oververhitte (door het stof) computer .
Door deze combinatie wordt de levensduur van de computer sterk verkort. Ook loopt u een steeds groter risico om gegevens kwijt te raken. Veel mensen gaan pas naar een computerspecialist als de computer het bijna helemaal heeft begeven. Hier moet de ‘onmisbare’ computer vaak een aantal werkdagen achterblijven om te laten herstellen.
Deze onnodige risico’s en ergernissen kunt u voorkomen door te kiezen voor een preventief onderhoudsabonnement bij Markvoort Computers! Regelmatig onderhoud zorgt namelijk voor een verminderde kans van 60% of meer op storingen en verlengt de levensduur met gemiddeld twee jaar.
Waarom een onderhoudsabonnement?
· U bespaart op reparatiekosten.
· Uw computer gaat gemiddeld twee jaar langer mee.
· Door installatie van de laatste updates en servicepacks en beveiliging blijft uw computer continu goed beveiligd
· U profiteert van een voordeliger uurtarief en betaalt geen voorrijkosten, omdat wij werkzaamheden ruim van tevoren (efficiënter) kunnen inplannen.
· Wij komen bij u thuis.
· Wanneer uw tijdens onderhoud antivirus aanschaft installeren wij deze gratis.
Hoe vaak is onderhoud noodzakelijk?
Bij een gemiddeld computergebruik is twee maal per jaar een onderhoudsbeurt een praktisch bewezen landelijk gemiddelde. Vooraf bespreken we met u om hoeveel en wat voor computers het gaat, waarvoor u ze gebruikt en of er sprake is van storingen of problemen. Hierdoor kunnen we in kaart brengen welk type abonnement bij u past en of er eventueel sprake is van bijkomende kosten. Hoewel het eerste onderhoud op locatie zal zijn, kunnen we volgende onderhoudsbeurten ook op afstand uitvoeren.
Ook bij andere problemen kunnen we in overleg met u op afstand (remote) inloggen om deze snel te verhelpen.
Mocht een onderhoud als gevolg van een fout onzerzijds niet wenselijk zijn verlopen, dan geldt ‘no cure no pay’ en zullen we er alles aan doen om dit kosteloos te herstellen.
Wat doen wij bij onderhoud op locatie (bij u thuis)?
a. Bespreken van de eventueel aanwezige problemen.
b. Verwijderen van stof binnenin de computer, controleren (en zo nodig vervangen) van ventilatoren, controleren van de temperatuur en het functioneren van de processor, de harddisk, het werkgeheugen en het algehele computersysteem.
c. Controleren en bijwerken van de beveiligingssoftware. Verwijderen van tijdelijke, onnodige en overbodige bestanden in het register, besturingssysteem en op de harddisk.
d. Installeren van de laatste updates voor het besturingssysteem en drivers. Opschonen van de webbrowser en verwijderen van toolbars en overbodige programma’s (in overleg met de gebruiker).
e. Oplossen van aanwezige problemen (zie a) voor zover dit binnen het tijdsbestek van het abonnement mogelijk is.
f. Gedurende het periodiek onderhoud geeft de computerspecialist uitleg over de bevindingen en werkzaamheden van de acties b t/m e en beantwoordt eventuele vragen.
Wat doen wij bij onderhoud op afstand?
Door u een tijdelijk programma op uw pc te laten installeren kunnen wij op afstand tijdelijk op uw computer inloggen en uw pc nakijken en opschonen (acties c t/m f). Na een herstart is de computer weer schoon en kunnen wij zonder uw toestemming niet meer op afstand inloggen.
Wat kunt u zelf voorbereiden?
We vinden het erg fijn als u alvast de gegevens van de internetaanbieder en emailaanbieder bij de hand heeft, evenals een overzicht van eventueel aanwezige problemen en wensen.
Wat zijn de vereisten voor onderhoud?
· U dient een internetverbinding van minimaal 2Mb/s te hebben.
· Uw computer dient uitgerust te zijn met een legale versie van tenminste Windows XP of hoger.
· Bij onderhoud aan meerdere computers moeten deze allemaal op dezelfde locatie aanwezig zijn.
· U bent woonachtig in de gemeente Olst-Wijhe, Raalte of Deventer. Daarbuiten brengen wij voorrijkosten in rekening.
Wat valt niet onder het onderhoudsabonnement?
· Uitbreiding van de computercapaciteit.
· Defect materiaal buiten de garantieperiode.
· Uitbreiding of opwaardering van betaalde softwarepakketten.
· Hardware- of softwarereparatie, zoals een volledige herinstallatie.
Wanneer start/stopt het onderhoudsabonnement?
Nadat het invulformulier bij ons binnen is, nemen wij contact met u op om de inhoud kort te bespreken. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om de werkzaamheden in te plannen.
Het abonnement wordt aangegaan voor de duur van een jaar. Ruim 1 maand voor het einde van het abonnementsjaar krijgt u automatisch bericht met betrekking tot het jaar daarop. Wilt u niet verlengen, dan dient u dit uiterlijk een maand voor het eind van dat abonnementsjaar aan ons door te geven.
De abonnementsuren kunt u gebruiken voor onderhoud op locatie en/of op afstand en het op afstand oplossen van problemen.
Uit welke abonnementsvormen kunt u kiezen?
U kunt kiezen uit een onderhoudsabonnement voor 1, 2 of 3 computers. (of meer in overleg) Dit preventief onderhoud kost gemiddeld voor 1 pc 1 uur, voor 2 pc’s 1,5 uur en voor 3 pc’s 2 uur. Kiest U voor Gdata Internet Security bij dit abonnement dan zijn hiervoor de voorwaarden extra aantrekkelijk
Vraag per email of in de winkel naar de verschillende onderhoudsabonnementen met de actuele prijzen.
Aanvullende en algemene voorwaarden
Op al onze diensten en/of leveringen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing die u kunt vinden op [algemene voorwaarden].
Aansluitend op deze algemene voorwaarden gelden de aanvullende voorwaarden, te vinden op [aanvullende voorwaarden]